- Kako bi obeležio godišnjicu, VW nudi novi Polo GTI² s bogatim paketom serijske opreme i posebnim dizajnerskim elementima
- Serijska oprema uključuje sportsko vešanje, elektro blokadu diferencijala XDS i IQ. LIGHT - LED Matrix glavna svetla
- Prvi Polo GTI³ lansiran je 1998. i danas se smatra kolekcionarskim primerkom
25 godina modela Polo GTI! - Kako bi obeležio godišnjicu, Volkswagen lansira posebno izdanje modela Polo GTI Edition 25¹. Godine 1998. Polo je svom imenu prvi put dodao tri legendarna slova: GTI. Sada, četvrt veka nakon lansiranja modela Polo III GTI, VW predstavlja ograničeno izdanje trenutnog modela Polo GTI sa 152 kW (207 KS). Snažan pogon je dopadnljiv, ali to nije jedina stvar koja se ističe kod ovog sportskog kompaktnog automobila: karakteristike koje uključuju sportsko vešanje, KSDS elektronsku blokadu diferencijala, širok spektar standardne opreme i neke posebne elemente dizajna su ono što ovaj model čini posebnim.
Baš kao i "stariji brat" Golf GTI 4, Polo ima dugu istoriju i niz sportskih prethodnika: VV obeležava četvrt veka modela Polo GTI posebnim modelom na godišnjicu, Polo GTI Edition 25, ograničenim na 2.500 primeraka. "Folksvagen ima bogato nasleđe, a Polo je jedno od naših najlegendarnijih vozila", kaže Imelda Labe, članica Upravnog odbora marke Volksvagen za prodaju, marketing i postprodaju. "Ljubitelji GTI-ja su nam veoma važni i naš jubilarni model je način da sa njima obeležimo ovu prekretnicu: proslavljanje 25 godina snage, performansi, sportskog karaktera i zabave u vožnji u Polo klasi."
Snaga i upravljanje vozilom: Snažni dvolitarski TSI motor sa 152 kW (207 KS) i obrtnim momentom od 320 Nm pokreće Polo GTI Edition 25 sa pogonom na prednje točkove od 0 do 100 km/h za 6,5 sekundi. Štaviše, model je standardno opremljen posebno prilagođenim sportskim vešanjem. Ovo je spustilo karoseriju za 15 milimetara, a u kombinaciji sa KSDS elektronskom blokadom diferencijala obezbeđuje sintezu odlične dinamike vožnje, poboljšane vučne sile i preciznog upravljanja tipičnom za GTI modele
Ekskluzivna oprema za godišnjicu: Novi specijalni model takođe vizuelno naglašava svoju istaknutu poziciju: krasi ga klasični GTI izgled sa crvenim kočionim čeljustima i ukrasnim letvicama, dizajnom rešetke u obliku saća i hromiranim izduvnim cevima. To nije sve: Polo GTI Edition 25 uključuje brojne dodatne ekskluzivne karakteristike opreme uključujući 18-inčne Adelaide sjajne crne aluminijumske felne, crni krov i crne spoljašnje retrovizore. Sve ove karakteristike doprinose njegovom sportskom izgledu. Kao standardna oprema, unutrašnjost je opremljena vrhunskim sportskim sedištima presvučenim perforiranom crnom i crvenom kožom sa ušivenim GTI logotipima i sjajnim crnim ukrasnim trakama sa crvenim natpisom GTI. Da je njihov Polo jedno od vozila ograničene serije, vlasnici će podsetiti logo "Jedan od 2500" na pragu vrata. Pored GTI boja Pure Vhite, Metallic Kings Red, Metallic Reef Blue, Metallic Smoke Grei i Deep Black sa bisernim efektom, Polo GTI Edition 25 je takođe dostupan u Ascot sivoj boji.
Inovativne tehnologije: Standardne karakteristike uključuju IK.LIGHT LED Matrik farove sa Dinamic Light Assist i LED dnevna svetla koja obezbeđuju veoma ujednačeno osvetljenje puta. Tu je i kožni multifunkcionalni sportski volan sa dugmadima i logotipom "25", kao i niz sistema podrške vozaču iz viših klasa vozila. Opcioni sistem podrške Travel Assist je deo paketa IK.DRIVE i omogućava delimično automatizovanu vožnju. Sistem podrške Travel Assist može preuzeti upravljanje, kočenje i ubrzanje novog Polo GTI pri brzinama od 0 km/h do maksimalne brzine sistema od 210 km/h. Da bi to uradio, Travel Assist se oslanja na poznate sisteme uključujući Adaptive Cruise Control za uzdužno navođenje i Lane Assist (standardna oprema) za bočno navođenje.
Instrumenti i infotainment sistem u novom modelu specijalnog izdanja raspoređeni su na jednoj vizuelnoj osi, što omogućava lako gledanje i rukovanje u svakom trenutku. Readi2Discover infotainment sistem je deo standardne opreme i ima ekran visoke rezolucije od 20 centimetara (8 inča) koji obezbeđuje vrhunsku povezanost. Dva druga sistema su opciono dostupna.
Osvrt na 25 godina modela Polo GTI: Kada je lansiran 1979. godine, GT varijanta prvog serijskog modela Polo izazvala je veliko interesovanje. Ali tek 1998. godine trećoj generaciji je bilo dozvoljeno da nosi legendarna tri slova. VV je ograničio proizvodnju prvog modela Polo GTI na 3.000 jedinica i ubrzo nakon toga objavio da je model rasprodat. Sledeća GTI verzija pojavila se nekoliko godina kasnije, 2006. Cup Edition sa motorom od 132 kV (180 ks) bila je prava poslastica za fanove jer je vizuelno zasnovana na trkačkim automobilima korišćenim u Polo kupu.
Zatim je 2010. stigla peta generacija: 1,4-litarski TSI motor sa turbo punjenjem pokazao se kao hit za GTI entuzijaste i osvojio je i nove fanove. Naslednik iz 2014. prštao je snažnom snagom: potpuno novi TSI motor nudio je 141 kV (192 KS) i najveću brzinu od 236 km/h.
Polo je nastavio da se razvija, a sa njim se razvila i GTI tradicija: model šeste generacije iz 2021. postavio je nove standarde za kompaktne automobile. Kreiran je na modularnoj poprečnoj platformi (MKB), koja je sinonim za tehnološki napredak u svim serijskim proizvodima visoke čvrstoće karoserije, izuzetno male težine vozila i odličnih osobina u slučaju sudara.
-
Polo GTI Edition 25 - potrošnja goriva u l/100 km: kombinovano 7,1-6,8; emisije CO₂ u g/km: kombinovano 161-153. Za vozilo su dostupne samo vrednosti potrošnje i emisija u skladu s WLTP-om, a ne u skladu s NEDC-om. Ako su navedeni rasponi, vrednosti potrošnje i emisija CO₂ zavise od odabrane opreme vozila.
-
Polo GTI - potrošnja goriva u l/100 km: kombinovano 7,1-6,8; emisije CO₂ u g/km: kombinovano 161- 153. Za vozilo su dostupne samo vrednosti potrošnje i emisija u skladu s WLTP-om, a ne u skladu s NEDC-om.
-
Vozilo se više ne prodaje.
-
Golf GTI - potrošnja goriva u l/100 km: kombinovano 7,4-7,0; emisije CO₂ u g/km: kombinovano 167- 160. Za ovo vozilo su dostupne samo vrednosti potrošnje i emisija u skladu s WLTP-om, a ne NEDCom. Ako su navedeni rasponi, vrednosti potrošnje i emisija CO₂ zavise od odabrane opreme vozila.
-
Vozilo se ne prodaje u Nemačkoj.