Jedna linija, dve varijante!
"Volkswagen ove godine donosi 34 nova modela na puteve. U istoriji marke nikada nije postojala tako sveobuhvatna ofanziva modela", rekao je Ralf Brandstätter, operativni direktor i imenovani glavni izvršni direktor marke Volkswagen putnička vozila. "Sa modelom Arteon Shooting Brake sada proširujemo svoju ponudu modela u važnom segmentu srednje klase vozila. Svojim dinamičnim dizajnom, visokim nivoom funkcionalnosti i najmodernijim tehnologijama ovaj model će postaviti nova merila u svojoj klasi."
Doteran i dinamičan. Arteon je Volkswagenov Gran Turismo od 2017. godine. Volkswagen sada predstavlja temeljni update linije modela. Pritom je dizajn novog Arteona i Arteona Shooting Brake ekspresivan i avangardan. Posebno je upečatljiv dizajn prednjeg dela vozila sa novom kontinuiranom svetlosnom trakom, markantnim hromiranim prečkama i novim otvorima za vazduh koji su smešteni ispod. Rešetka hladnjaka i dugi, široki poklopac motora formalno čine celinu i karakterišu obe verzije Arteona kao modele, čiji je prednji deo prepoznatljiv u masi - zahvaljujući posebnom potpisu LED svetala u prednjem i zadnjem delu vozila, čak i noću.
Dva nova modela - Arteon i Arteon Shooting Brake - odlikuju se atletskim linijama, a međusobno se značajno razlikuju od B stubova prema zadnjem delu vozila. Dok linije krova i prozora fastback modela padaju paralelno od B stubova u obliku luka i tako postaju do zadnjeg dela vozila u obliku coupéa, linije krova i prozora kod modela Shooting Brake produžene su prema zadnjem delu vozila, završavajući u novom krovnom spojleru. U gornjem području linija prozora proteže se paralelno sa krovom. Međutim, u donjem području se linije uzdižu prema D stubovima. Rezultat toga je uža i upečatljivija površina prozora u zadnjem delu vozila. Svi elementi zajedno čine sportski zadnji deo vozila tipičan za Shooting Brake.
Arteon eHybrid. Sva nova tehnička dostignuća primenjuju se u obe verzije karoserije. U njih se, prvi put u Arteonu, ubraja plug-in hibridni pogon. Potpuno električni domet modela toliko je veliki da će mnogi vozači Arteona eHybrid1 i Arteona Shooting Brake eHybrid1 prelaziti svoje dnevne deonice bez emisija gasova. Oba Arteona, fastback verzija i Shooting Brake, među prvim su modelima koji će biti dostupni u višoj srednjoj klasi sa plug-in hibridnim pogonom.
Arteon R - dinamika za višu srednju klasu. Arteon R predstavlja vrhunski model u modelnoj grupi. Sa njim Volkswagen nastavlja da se probija u područje premium performansi. Ono što je ovde fascinantno nisu samo čiste performanse već i način na koji vozila pretvaraju svoju snagu u pogon. Nova, progresivna tehnologija - R-Performance Torque Vectoring - pobrinuće se da se pogonska sila preko raspodele obrtnog momenta ne distribuira samo varijabilno između osovina već i između zadnjih točkova, zavisno od situacije. Time će se osigurati nov nivo dinamike vožnje u ovoj klasi.
Mnoštvo prostora za vozača, putnike i prtljag. Arteon karakterše visokofunkcionalni celokupni koncept. Svi putnici, kako u prednjem tako i u zadnjem delu obe verzije Arteona, profitiraće od modularne poprečne platforme (MQB). Maksimalni slobodni prostor za noge u zadnjem delu vozila od 1016 mm predstavlja najvišu vrednost u klasi. Zbog svog samostalnog krova, Shooting Brake nudi povećanu unutrašnju visinu u prednjem i zadnjem delu vozila. Naslon zadnjeg sedišta može asimetrično da se preklopi u oba modela u sklopu serijske opreme. Kada se prtljag utovari do naslona zadnjeg sedišta i visine pokrivke prtljažnika, iza zadnje klupe Arteona Shooting Brake postaje dostupan prostor za odlaganje veličine 565 litara (fastback: 563 litara). Kada se prtljag utovari do naslona prednjih sedišta, volumen utovara povećaće se na 1632 litara (fastback: 1557 litara). Utovarna površina dugačka je u oba slučaja maksimalno 2,090 m (do prednjih sedišta).
Novi sistemi asitencije: "Travel Assist" - potpomognuta vožnja pri brzini do 210 km/h. Osim pogona, spektar tehničkih noviteta obuhvata dodatne sisteme podrške IQ.DRIVE. Novost u ovoj seriji modela: opcioni "Travel Assist". Sistem omogućava delimično automatizovanu vožnju u području brzine od 0 km/h do 210 km/h (u okviru ograničenja sistema). Poseno vožnje u saobraćaju sa čestim zaustavljanjima i kretanjima i tokom radova na putu postaju osetno ugodniji uz sistem "Travel Assist". Sastavni deo sistema "Travel Assist" čini "ACC" sa prediktivnom regulacijom brzine. Automatska regulacija udaljenosti reaguje na ograničenja brzine, naseljena mesta, zavoje, kružne tokove i raskrsnice pomoću odgovarajućih prilagođavanja brzine. U opseg funkcija sistema "Travel Assist" ubrajaju se takođe i podrška zadržavanja vozila u kolovoznoj traci "Lane Assist" sa funkcijom zadržavanja vozila na sredini vozne traka i podrška kočenja u nuždi "Front Assist" sa sistemom prepoznavanja pešaka. Kamera za vožnju unazad "Rear View" (opciono dostupna) dodatno je unapređena i sad između ostalog nudi "Cornerview" (proširenje slike kamere na ekranu infotainment sistema sa 90 stepeni na široki ugao od 170 stepeni) i poseban "Prikaz prikolice" (pogled odozgo radi lakšeg manevrisanja prikolicom).
Novi izgled kokpita u unutrašnjosti. U svojoj unutrašnjosti modelna grupa očarava novodizajniranim kokpitom koji Arteonu obezbeđuje još veću ekskluzivnost. Rukovanje olakšavaju klizači osetljivi na dodir za automatski klima-uređaj i novi multifunkcionalni upravljač sa površinama osetljivim na dodir. Dodatne novosti: integracija aplikacija putem funkcije "App-Connect Wireless" za "Apple CarPlay" i "Android Auto" (Google) koja je sada bežična kao i vrhunski zvučni sistem stručnjaka za zvuk Harman Kardon koji dolazi sa snagom od 700 W i koji je posebno dizajniran za Arteon i Arteon Shooting Brake (dostupno u sklopu opcone opreme). Nova unutrašnjost se po želji može obogatiti ambijentalnim osvetljenjem koje može da se podesi u čak 30 boja. Pritom se osvetljavaju dekori na instrument tabli i oblogama vrata - tako svetlo postaje novi hrom detalj.
1) Vozilo predstavlja studiju korak do serije.