Za najbolje moguće iskustvo na ovoj web prezentaciji
Ova stranica koristi kolačiće za najbolje moguće korisničko iskustvo. Nastavljajući da koristite našu web stranicu prihvatate upotrebu naših kolačića (eng. Cookies) (osnovnih kolačića). Kolačići sa zahtevanim obaveznim odobrenjem (analitički kolačići, funkcionalni kolačići, kolačići za personalizovani sadržaj) biće aktivni tek nakon njihove eksplicitne aktivacije. Ako pristanete na upotrebu kolačića, identifikacioni podaci će biti obrađeni od strane naših partnera (dobavljača kolačića i dobavljača IT usluga). Za ovu web stranicu i kolačiće odgovoran je Porsche SCG doo. Dodatne informacije o korišćenim kolačićima i njihovoj deaktivaciji mogu se naći u našoj strani o politici privatnosti i smernicama za kolačiće.
Aktivirati sve kolačiće
Zatvoriti meni
Zatvoriti

Počeci električne mobilnosti marke Volkswagen. Povratak u budućnost.

Počeci električne mobilnosti marke Volkswagen. Povratak u budućnost.

Električna mobilnost je prisutna u gotovo svakom aspektu naše svakodnevice. I pored toga ne znamo puno o počecima ove tehnologije usmerene na budućnost. Zato smo se sastali sa čovekom koji je ovu tehnologiju već pre 50 godina doveo na naše ulice: dr. Adolf Kaberlah, pionir samih početaka električne mobilnosti

Kada je Volkswagen 1970. godine utemeljio centar za istraživanje budućnosti, zadatak dr. Kaberlaha bio je da sa malim timom razvije prvi "pogon budućnosti" za marku Volkswagen. On je po svom znanju i iskustvu elektrohemičara i stručnjaka za istraživanje baterija bio savršen kandidat za taj posao, u okviru kojeg je uglavnom bila reč o unapređivanju razvoja električne mobilnosti. Dok su svi drugi istraživali, ovom pioniru je za rukom pošao proboj: sa svojim desetočlanim timom radio je na razvoju baterijskog sistema. Ispitivao je procesore za upravljanje motorima i svega dve godine kasnije dovezao prvo vozilo na ulicu: Bullija T2 sa električnim pogonom. Možda se sada pitate zašto se već tokom 1970-ih godina radilo na tako ambicioznom projektu? Odgovor je vrlo jednostavan: tada se pretpostavljalo da će se tokom 1990-ih godina potrošiti sve naftne zalihe. Ključni pojam: "zabrana vožnje nedeljom".

Usprkos svim predviđanjima i strahovanjima izostala je nestašica nafte. Ali zauzvrat je zahvaljujući Bulliju T2 sa električnim pogonom stvoren savršen automobil za gradsku vožnju: jednim punjenjem baterije moglo se voziti oko 70 kilometara, a punjenje baterije takođe nije predstavljalo nikakav problem. Pomoću kablova za punjenje to se vrlo jednostavno moglo učiniti putem bilo koje standardne 220-V utičnice. Zaista revolucionaran podvig. Jedini nedostatak: težina pogona koji ne šteti okolini, a koja je iznosila gotovo tonu, pretvorila je redovno održavanje baterije u pravi izazov. Rešenje je bila tehnologija brze zamene, pomoću koje se prazna baterija mogla zameniti napunjenom.

ADOLF KALBERLAH
Elektrohemičar i stručnjak u području istraživanja baterija.

  • Opremio Bullija T2 električnom baterijom.
  • Razvio prvi Golf sa električnim pogonom.
  • Izdao ograničenu seriju modela Golf I City-STROMer tokom 1980-

Info

Bulli T2 sa električnim pogonom
Najveća brzina: 70 km/h
Domet: oko 70 kilometara
Težina baterije od olovnih akumulatora: 850 kilograma
Vreme punjenja: deset sati

 

Hard Facts

Težina praznog T2 električnog transportera (1972.): 2,2 tone
Baterija električnog transportera: 850 kg > bila je teža od tadašnje Bube
Sa baterijom više od: 3 tone

Prava senzacija: prvi Bulli sa električnim pogonom.

Ali tu nije bio kraj: Kaberlah i njegov tim proveravali su i smišljali dalje. Oni su verovali u budućnost električnog pogona. Godine 1976. zaista je i usledio prvi Golf sa električnim pogonom. A kada je njujorški Muzej moderne umetnosti (MoMA) iste godine raspisao konkurs za taksi budućnosti, Kaberlah je sa svojim konceptom CityTaxija - T2 električnim transporterom sa hibridnim pogonom - postao poznat gotovo preko noći. I u Nemačkoj je nakon svog povratka iz New Yorka dobio kultni status kao "otac električnog pogona": Sa žutim e-Bullijem odvezao se pod svetla pozornice na set nemačke televizijske emisije "Die aktuelle Schaubude".

"Bili smo ponosni na svoj električni transporter. Činilo se da je on savršena alternativa upotrebi na kratkim deonicama: u komunalnim voznim parkovima, kao servisno vozilo ili vozilo za lokalnu dostavu."

Draga sećanja povezuju g. Mobilnost sa e-Bullijem.

Budućnost u maloj seriji.

Već je 1981. godine započela proizvodnja male serije Golfa I City-STROMer. Međutim, prvo je bila namenjena daljim ispitivanjima. Sam se Kaberlah gotovo svakodnevno koristio Golfom sa električnim pogonom. I bez obzira na to je li bila reč o ispražnjenoj bateriji kod električno-hibridnog pogona ili nedostajućoj oznaci za izduvne gasove na registarskoj pločici - priče koje je doživeo sa svojim električnim automobilom nasmejavaju ga i danas.

Ovo bi moglo da vas interesuje