Meni
Zatvoriti meni
Zatvoriti

17.4.2023 Volkswagen elektrifikuje dugačka putovanja

  • Perjanica ID. porodice: nova ID.7¹ električna limuzina
  • Dizajniran za velike udaljenosti: prema početnoj internoj prognozi, ID.7 Pro S² sa baterijom od 86 kWh (neto) omogućiće domet do približno 700 km
  • Novi visokoefikasni pogon povećava domet: prema početnoj internoj prognozi, ID.7 Pro³ sa baterijom od 77 kWh (neto) postizaće domete do približno 615 km
  • Nova generacija Volkswagen cockpita: ID.7 debitovaće kao prvi Volkswagen sa head-up prikazom sa proširenom stvarnošću u okviru serijske opreme
  • Visoka nivo udobnosti putovanja: nova sedišta sa kontrolom klimatizacije i funkcijom masaže kao i novi klima-uređaj sa interaktivnim pametnim otvorima za vazduh
  • Proizvedeno u Nemačkoj: Volkswagen planira da proizvodi novi ID.7 za evropsko i severnoameričko tržište u nemačkoj fabrici za električna vozila u Emdenu.

 

U planu je da do 2030. otprilike 80% vozila marke Volkswagen isporučenih u Evropi budu električna vozila. Sada se uz novi model ID.7, električnu limuzinu, predstavlja daljnja prekretnica na tom putu. Zahvaljujući svojim velikim dometima, Volkswagen ovim vozilom elektrifikuje duga putovanja. Ovo gotovo pet metara dugačko vozilo aerodinamičnog dizajna ima novu efikasnu generaciju pogona koja razvija snagu od 210 kW (286 KS). Nova je i najveća Volkswagen baterija od 86 kWh (neto). Prvo predviđanje dometa prema WLTP ciklusu vožnje: do otprilike 700 kilometara⁴. U unutrašnjosti, ID.7 čini duga putovanja kraćima zahvaljujući izuzetno velikodušnom prostoru i intuitivnom, pametnom i brzom infotainment sistemu nove generacije. Vozače će obradovati nova filozofija cockpita: model ID.7 biće prvi Volkswagen na svetu koji serijski dolazi sa head-up prikazom sa proširenom stvarnošću. To menja arhitekturu cockpita jer klasični instrumenti postaju praktično suvišni. Kao rezultat toga ID.7 postaje mobilni životni prostor za novu eru.

OVO JE NOVI ID.7.

Prostor za putovanje progresivnog dizajna. Model ID.7 je veliki električni Volkswagen za duga putovanja, kao i za tiho krstarenje kroz grad. Aerodinamični dizajn fastback limuzine bazira se na fluidnim, atletskim i jasno definisanim linijama. Prednji kraj je  npr.  uglavnom zatvoren. Dizajn je ovde posebno definisan oblikovanim poklopcem motora i LED prednjim svetlima sa uskom LED trakom za dnevna svetla i žmigavce integrisanoj na vrhu kućišta. Gledano sa strane, stilski element izduženog dizajna je karakteristična linija koja se nalazi ispod dugog obruba prozora sa oštrim usekom. To daje snažnu i pozitivno zategnutu siluetu. Sa zadnje strane širina je naglašena vodoravnim linijama. Najdominantnija linija je vodoravna LED traka, koja se širi prema spolja u LED zadnja svetla.

Niski koeficijent otpora vazduha povećava domet. Sofisticirana aerodinamika sa koeficijentom otpora vazduha od približno 0,23 (u zavisnosti od opreme) obezbeđuje da vozilo pruža mali otpor vetru, što je osnovni preduslov za nisku potrošnju energije i velike domete. Novi ID.7 dugačak je 4961 mm, a njegov posebno veliki međuosovinski razmak od 2966 mm obezbeđuje dovoljno mesta u unutrašnjosti vozila. Zvezda vodilja pri dizajnu unutrašnjosti bila je praktičnost, do najsitnijeg detalja. Iznad glava putnika je panoramski krov sa opciono dostupnim pametnim staklom, čiji se slojevi mogu električno prebacivati sa prozirne na neprozirnu postavku. Kao i mnogim drugim funkcijama u modelu ID.7, krovom je takođe moguće upravljati pomoću glasovnih komandi normalnim govorom. Prednja sedišta su takođe novo razvijena: po prvi put u vozilu marke Volkswagen, opciono je u ponudi adaptivna Climatronic funkcija sedišta. Zbog prefinjene funkcije masaže, duga putovanja se čine puno kraćima.

Cockpit sa serijskim head-up prikazom sa proširenom stvarnošću. Vozača očekuje potpuno novi svet informacija: jer su klasični instrumenti u modelu ID.7 smanjeni samo na one osnovne. Zadatak informisanja preuzima head-up prikaz sa proširenom stvarnošću koji projektuje detalje kao što je npr. brzina u vrlo bliskom vidokrugu ispred vozača, a interaktivne informacije kao što su strelice za skretanje projektuju se doslovno u stvarnom svetu ispred modela ID.7. Vozač sada može zadržati pažnju na kolovoz pred sobom.

Praktični sistemi podrške. Tokom vožnje autoputem ili sličnim putevima, sistemi podrške kao što je sistem podrške Travel Assist sa masovnim podacima⁷ prema potrebi preuzimaju bočnu i uzdužnu kontrolu nad ID.7 pri brzinama većim od 90 km/h. Ako to želite, ID.7 takođe može da asistira pri promeni kolovozne trake na autoputu pomoću sistema podrške Travel Assist. Vozač sve nadzire, ali zamor prikom vožnje značajno se smanjuje. Kad govorimo o parkiranju, električni Volkswagen može nezavisno da izvodi asisitirane manevre na različite načine. Jedan od njih je parkiranje sa funkcijom memorije⁶ na udaljenosti do 50 metara. U ovom slučaju , vozač ili ostaje da sedi u svom ID.7 ili nadzire postupak parkiranja preko aplikacije na svom smartphoneu.

Novi visokoefikasni pogon. Model ID.7 biće u ponudi sa dve verzije opreme i pogona, Pro i Pro S, a prvi je MEB model koji je opremljen novo razvijenim Volkswagen pogonom. Sistem se načelno sastoji od električnog pogonskog motora snage 210 kW (286 KS) (permanentno pobuđeni sinhroni motor), dvofaznog 1-stepenog menjača i pretvarača (pogonska i upravljačka elektronika). Snaga i efiksnost pogonskog elektromotora doprinose detaljima kao što je rotor sa jačim permanentnim magnetima koji nudi još veću toplotnu podnosivost, a dodatno razvijeni stator sa većim efektivnim brojem namotaja u kombinaciji sa maksimalnim prečnikom žice, kao i vodeni hladnjak za spoljnu stranu statora i novi, kombinovani sistem za hlađenje ulja i vode takođe obezbeđuju veću toplotnu stabilnost. Toplotna stabilnost obezbeđena je novim pretvaračem.

Baterije sa 77 kWh i 86 kWh (neto). N araspolaganju će biti dve verzije baterije:
ID.7 Pro³ ⁵ imaće 77 kWh bateriju (bruto: 82 kW). Kapacitet DC punjenja: 170kW. ID.7 Pro S² ⁴ (koji će biti predstavljen kasnije) biće opremljen najnovijom Volkswagen baterijom energetskog sadržaja 86 kWh (bruto: 91 kWh); kapacitet DC punjenja u ovom je slučaju 200 kW. Prema prvim internim prognozama, biće moguće preći otprilike 615 kilometara između dva zaustavljanja radi punjenja sa modelom ID.7 Pro i do otprilike 700 kilometara⁴ s modelom ID. Pro S.

Proizvedeno u Nemačkoj. Serijska proizvodnja modela ID.7 za Evropu i Severnu Ameriku počeće u nemačkoj Volkswagen fabrici u Emdenu u drugoj polovini godine. Dostupnost novog najistaknutijeg modela porodice ID. u Evropi planirana je za jesen, a početak pretprodaje planiran je za leto. Predstavljanje u Kini takođe je planirano za 2023. Zatim se tokom 2024. planira uvođenje na tržište Severne Amerike. 

VIŠE POJEDINOSTI O NOVOM MODELU ID.7

Dimenzije i dizajn karoserije

Dugi međuosovinski razmak. Novi model ID.7 je 4961 mm dugačka fastback limuzina velikog međuosovinskog razmaka (2966 mm) i kratkih prevesa karoserije. Visina najnižeg ID. modela je 1538 mm. Samo zahvaljujući ovim proporcijama, aerodinamični ID.7 širine 1862 mm (bez spoljnih retrovizora) deluje elegantno i atletski. Koeficijent otpora vazduha je otprilike 0,23 (u zavisnosti od opreme), a prednja površina je 2,45 m².

Elegantna i snažna silueta. Gledano sa boka, pažnju posebno privlače sportski ravni okvir vetrobranskog stakla i upečatljiv C stub nalik coupéu. Krov i krovni stubovi uvek su izvedeni u kontrastnoj crnoj boji visokog sjaja. Krovni okvir izveden je u boji aluminijuma. Stilski element elegantnog bočnog dizajna vozila je karakteristična linija smeštena ispod duge ivice prozora. Prolazi sa oštrim prorezom od prednjih svetala do zadnjeg kraja, čime se vizuelno smanjuje visina modela ID.7 i stvara snažna i pozitivna napetost siluete.

Aerodinamični prednji kraj. Harizmatičan dizajn modela ID.7 ovde je posebno definisan oblikovanim poklopcem motora i LED prednjim svetlima sa uskom LED trakom za dnevna svetla i žmigavce integrisane na vrhu kućišta. Vodoravna LED traka prolazi između prednjih svetala. Bočni otvori za usis vazduha ("zračne zavjese") na kućištima točkova smešteni duboko u braniku su prepoznatljivog izgleda.

Jasno strukturiran zadnji kraj. Vodoravne linije naglašavaju širinu modela ID.7 sa zadnje strane. Najdominantnija linija je vodoravna LED traka, koja se širi prema spolja u LED zadnja svetla. Kao upečatljiv detalj, središnje područje LED trake je belo i menja se u crveno samo kada se aktivira svetlo. Razdelni rub velikog poklopca prtljažnika koji se široko otvara aerodinamično je važan i upečatljiv detalj. Snažan utisak stvaraju odbojnik i difuzor koji se nalaze ispod, a koji su crne boje visokog sjaja.

 

Koncept unutrašnjosti i tehnologije

Visokokvalitetna unutrašnjost. Električna touring limuzina marke Volkswagen dočekuje vozača i putnike sa potpuno novo dizajniranom i visokokvalitetnom unutrašnjošću. Zahvaljujući dugom međuosovinskom razmaku, model ID.7 nudi izuzetno velikodušan prostor kako na prednjim tako i na zadnjim sedištima. Dominantan detalj u unutrašnjosti modela ID.7 je instrument tabla. Vodoravna struktura ove meke postavljene instrument table ispred vozača i suvozača ima jasan i uredan raspored. Obrubi, koji su po izboru osvetljeni pozadinskim osvetljenjem, i horizontalna traka ventilacije integrisani su u linearni dizajn. Kontrastni šavovi sa dodatnim obrubom ugrađeni su između ventilacione trake i obruba. Sve to naglašava širinu unutrašnjosti. Taj efekat na strani vozača je pojačan tankim pravougaonim instrumentima koji su značajno smanjene veličine. Njihov prikaz nije viši od ventilacione trake. Ovim konceptom Volkswagen je stvorio novu arhitekturu instrument table. To je omogućeno serijskim head-up prikazom sa proširenom stvarnošću koji vozaču daje pregled svih važnih informacija. Veliki uobičajeni cockpit sada više nije potreban. Linearni dizajn instrumentne table nastavlja se na vratima sa ukrasnim lajsnama, indirektnim pozadinskim osvetljenjem i kontrastnim šavovima sa opcionim obrubom.

Head-up prikaz sa proširenom stvarnošću. Kako je opisano, model ID.7 prvi je Volkswagen koji serijski ima head-up prikaz sa proširenom stvarnošću. Izgled cockpita tako prati novu strategiju jer ID.7 više ne treba uobičajene instrumente. Umesto toga, Volkswagen vozaču u modelu ID.7 pruža informacije kroz interakciju male digitalne instrument table (ID. Display) i head-up prikaza. ID. Display prikazuje zakonski propisane standardne informacije kao što su brzina i upozorenja. Dodatne informacije važne za vožnju projektuju se praktično u vidnom polju vozača pomoću head-up prikaza, a te se informacije po prvi put mogu prilagoditi preko multifunkcionalnog upravljača. To znači da su vozači informisani bez skidanja pogleda sa kolovoza, što značajno povećava komfor vožnje.

Spajanje stvarnih i virtuelnih informacija. Uz prikaze kao što je brzina vozila, informacije projektovane u vidno polje vozača takođe uključuju oznake sabraćajnih traka, podatke o udaljenosti i strelice za skretanje navigacionog sistema. Prikazi statusa koji sadrže informacije kao što su trenutna i najveća dopuštena brzina projektuju se u neposrednoj blizini oko 3,5 metra ispred vozila. Nasuprot tome, sistem projektuje prikaze koji su relevantni za vožnju, kao što su informacije o trenutnom smeru navigacionog sistema, u daljini, dakle otprilike deset metara ispred vozila. Ovi simboli su postavljeni savršeno u skladu sa stvarnim svetom izvan vozila, kao proširena stvarnost. Vozač dodatno dobija informacije na način koji se može intuitivno razumeti pomoću funkcije ID. Light.

 

 

  1. ID.7: Prototip blizu proizvode faze, vozilo nije u prodaji.

  2. ID.7 Pro S: Kamuflirani prototip blizu proizvode faze, vozilo nije u prodaji.

  3. ID.7 Pro: Kamuflirani prototip blizu proizvode faze, vozilo nije u prodaji.

  4. Predviđeni domet prema WLTP ciklusu vožnje od 700 km za prototip blizu proizvodne faze D.7 ProS. Vrednosti dometa u skladu sa WLTP ciklusom vožnje za proizvodna vozila mogu se razlikovati zavisno od opreme.

  5. Predviđeni domet prema WLTP ciklusu vožnje od 615 km za prototip blizu proizvodne faze ID.7Pro. Vrednosti dometa u skladu sa WLTP ciklusom vožnje za proizvodna vozila mogu se razlikovati zavisno od opreme.

  6. Unutar ograničenja sistema: Vozač mora biti spreman da nadvlada sistem podrške  svakom trenutku i ne oslobađa ga odgovornosti da razborito i pozorno upravlja vozilom.

 

Ups!
Izgleda da vaš pretraživač nije ažuriran ili web lokacija nije ispravna. Većina pretraživača (ne i MS Internet explorer 11 i stariji) rade.

Preporučujemo da ažurirate vaš pretraživač!
Najnovija verzija može da obezbedi odgovarajuće iskustvo pretraživanja na internetu.

Hvala na poseti i dobro se zabavite.
Vaš Volkswagen tim