"Zajedno-strategija 2015" 56. godišnja skupština akcionara

2016-08-09

„ZAJEDNO - Strategija 2015“

Matijas Miler: Započeli smo proces najvećih promena u istoriji kompanije Volkswagen

"ZAJEDNO - Strategija 2015", vizija kompanije za narednu deceniju, prezentovana je akcionarima prvi put na 56. godišnjoj skupštini.

Pred oko 3000 akcionara u Hanoveru, Miler je ponovo potvrdio višemilionsku investiciju u "plan razvoja električnih vozila koji je bez premca u auto industriji"

Autonomna vožnja, digitalizacija i nove oblasti poslovanja poput usluge mobilnosti su takođe oblasti fokusiranja

Volkswagen grupa će uspešno opremiti nove TSI i TFSI motore filterima čestica od juna 2017. godine 

Grupa će postati model moderne, transparentne i uspešne kompanije po pitanju "Integriteta i pravnih poslova"

 

 

Hanover/Volfsburg, 22.06.2016 - Matijas Miler, predsednik Upravnog odbora Volkswagen Akcionarskog društva predstavio je "ZAJEDNO - Strategiju 2025", viziju kompanije za narednu deceniju pred oko 3000 akcionara na 56. Godišnjoj skupštini u Hanoveru u hali 3 hanoverskog sajma. On je istovremeno ponovo potvrdio da će kompanija investirati milijarde u narednih nekoliko godina u veliki "plan razvoja električnih vozila bez premca u industriji", kao i u autonomnu vožnju, digitalizaciju i nove oblasti poslovanja kao što je usluga mobilnosti.

"Takođe nastavljamo da unapređujemo ekološku kompatibilnost naših dizel i benzinskih agregata", rekao je Miler i zatim najavio još jednu prekretnicu vezano za motore sa unutrašnjim sagorevanjem. "Mi ćemo uspešno opremiti nove TSI i TFSI motore filterima čestica. Sa ovim ćemo započeti kod TSI motora 1.4 litre kod novog Tiguana i Audi A5 u junu 2017. Time će se smanjiti emisije čestica i do 90%. Do 7 miliona Volkswagen vozila može biti opremljeno ovom tehnologijom svake godine do 2022.

Rekao je da je najvažniji moto kompanije kredibilitet i poverenje u brendove koncerna, proizvode i "Volkswagen kao celinu", dodajući da se radi na ponovnom zadobijanju poverenja koje je izgubljeno kao rezultat situacije sa dizel motorima. Pozivajući se na aktuelnu finansijsku godinu, on je dodao:"To naravno ne znači da su nam ambicije nestale. Naprotiv. Ne planiramo da olakšamo konkurenciji". Oko 60 inovacija koje će Grupa lansirati na tržište u 2016.  će takođe imati važnu ulogu. Ovo obuhvata modele kao što su VW Tiguan, Audi Q2, novi SEAT Ateca i Porsche Panamera, koji su krajnje dobro prihvaćeni na tržištu i i za koje imamo velika očekivanja".

 

Miler je takođe pojasnio da će u 2016. godini obratiti pažnju na troškove. Aktuelni programi efikasnosti su u punom zamahu u celom koncernu. U pogledu kapitalnih izdataka odredićemo neophodne prioritete i održavati strogu disciplinu." Ipak nema sumnje da ćemo "čak i u teškim vremenima ispuniti društvenu odgovornost ka našim zaposlenima. To je ono što izdvaja Volkswagen od mnogih drugih kompanija. Tako će biti i u budućnosti." 

Miler je 2016. godinu nazvao godinom tranzicije za kompaniju. "Ali, to će biti i godina u kojoj ćemo ubrzati započete izmene kojima postavljamo uslove za budućnost Grupe. Uslove u kojima postavljamo osnov za novi, bolji Volkswagen." U kombinaciji sa električnom mobilnošću i autonomnom vožnjom, digitalizacija će načiniti preokret u poslovanju Volkswagen Grupe do te mere da će nadmašiti očekivanja mnogih. Ali neće samo automobili doživeti velike promene u narednim godinama.

Mobilnost kao samostalni proizvod će biti iznova definisan".

Napomenuvši da će ova revolucionarna transformacija otvoriti ogromne mogućnosti za kompaniju, dodao je:"Planiramo maksimalno da iskoristimo ove mogućnosti radi profitabilnog rasta".

 

 Kompanija za to već postavlja osnove sa Strategijom 2025 - ZAJEDNO, program budućnosti koji je javnosti objavljen prošle nedelje. Miler je akcionarima rekao da će nova strategija Grupe otvoriti put za promene jednom od najboljih svetskih proizvođača automobila, put na kome će postati vodeći svetski dobavljač postojane mobilnosti. "Lansirali smo najveći proces promena u istoriji Volkswagena", rekao je i nastavio: "U Strategiji 2025 - ZAJEDNO, formulisali smo jasnu viziju za narednu deceniju". 

Plan razvoja električnih vozila sa više od 30 potpuno električnih vozila do 2025.

U Strategiji 2025. Grupa će sprovesti plan razvoja električnih vozila koja će biti bez premca u industriji. Motori sa unutrašnjim sagorevanjem i dalje ostaju važni:"Oni će se i dalje proizvoditi i činiće oko dve trećine volumena novih vozila u 2030. Ali to znači i da će preostalu trećinu činiti električna vozila. Mi smo rešeni da električna mobilnost bude novo obeležje Volkswagena".

Volkswagen Grupa će lansirati preko 30 potpuno električnih novih vozila do 2025. godine. "Očekujemo da ćemo do tada prodavati oko 2 do 3 miliona čisto električnih automobila godišnje. Oni će imati značajan udeo - oko 25% našeg ukupnog prodajnog volumena. U skladu sa tim ćemo dati i maksimum i lansiraćemo višemilionski investicioni program", rekao je Miler.  

Autonomna vožnja i tehnologija proizvodnje baterije će predstavljati ključnu kompetentnost

Autonomna vožnja je još jedna ključna stvar u transformaciji suštinskog poslovanja. Težnja kompanije je da bude prisutna u svim važnim segmentima, sa autonomnim konceptom vozila za privatni prevoz, kao i rešenje za prevoz ljudi i robe u velikim gradovima. Matijas Miler je nastavio:"Potpuno autonomna vozila sa sistemom za automatsku vožnju proizvedena kod nas će se pojaviti na tržištu početkom sledeće decenije. Ukupno investiranje u nova rešenja autonomne mobilnosti će iznositi nekoliko milijardi evra." 

Sličan cilj  se nastavlja u okviru drugog plana: uspostavljanje tehnologije proizvodnje baterije kao jedne od ključnih kompetentnosti Volkswagen Grupe. Ova tehnologija je ključ električne mobilnosti. Ona čini 20 do 30% dodate vrednosti za električna vozila. "Biće nam potrebno 150 gigavat sati kapaciteta baterije do 2025. godine samo za našu električnu flotu, što će doprineti povećanju obima prodaje", objasnio je Miler.

Ekonomski značaj ovoga se jasno može videti. A i tehnološka stručnost će se sigurno dobro uklopiti uz Volkswagen Grupu. Miler je naglasio:"Mi ćemo detaljno ispitati sve strateške opcije za razvoj tehnologije proizvodnje baterije kao novu ključnu kompetentnost Volkswagen Grupe. Mi ćemo pritom razmotriti ceo proces - od sirovina pa sve do proizvodnje baterije".

Volkswagen će postati model za "Integritet i pravne poslove"

U pogledu situacije sa dizel motorima, Matijas Miler je uverio akcionare da će glavna stvar biti pronalaženje rešenja za kupce, sistematično će se istražiti kako je uopšte moglo doći do ove situacije i raduje se što će moći da nauči iz grešaka iz prošlosti i da uradi prave stvari u budućnosti. On je dodao:"Ono što je učinjeno ne može se poništiti. Ali ono što je u našoj moći jeste da ćemo odgovorno reagovati. To je naše obećanje vama. Ono što nas ovde sve povezuje sa ulogom koju imamo u Volkswagenu - bilo da je to Nadzorni odbor, Upravni odbor, rukovodstvo, zaposleni ili radnici - je želja da uradimo sve što je moguće kako bismo ponovo stekli poverenje".

Cilj je da Volkswagen postane model kako implementirati "Integritet i pravne poslove" u modernu, transparentnu i uspešnu kompaniju. "Pritom smo svesni činjenice da sve što je u skladu sa zakonom ne mora da bude i pravilno", rekao je Miler.

Pored eksternih istraga koje je sprovela američka advokatska kancelarija Jones Day, drugu istragu je sprovela interna revizija. Nalog za to je dao Upravni odbor odmah nakon što je stvar izašla na videlo. Revizija se fokusirala na tri grupe: procesi, kontrolni (reporting) sistemi  i infrastruktura. Matijas Miler je dao sledeće objašnjenje:"Na osnovu onoga što znamo u prošlosti su postojali određeni nedostaci u procesu u nekim tehničkim odeljenjima pored pogrešnog ponašanja pojedinaca. Revizija je otkrila slabosti i predložila popravne mere".

Sada fokus leži na stvaranju jasnije struktuiranih i sistematičnih procesa. Na primer, procesi rada i strukture korišćeni za odobrenje softvera za sistem upravljanja motorima su sada reorganizovani sa jasno definisanim odgovornostima. Mere uključuju proces odobrenja u više faza, prošireni princip "u četiri oka", jasno funkcionalno razdvajanje razvoja, odobrenja i garancije kvaliteta, kao i rešenje u slučaju nastanka problema.

Testiranje emisija će se eksterno ocenjivati od strane nezavisnih trećih lica kao opšti princip. 

Testiranje emisija vozila nasumice u realnim situacijama će se takođe uvesti. 

Cookies
Ovaj sajt koristi "cookies" koji nam pomažu da Vam pružimo bolje iskustvo prilikom posete prezentacije.
Prihvati i nastavi