Pogled u električno vozilo

Šta je ono po čemu se električno vozilo razlikuje od konvencionalnih automobila? Po spoljašnjem izgledu - nema toga mnogo. Ali enterijer je ono gde se sve dešava. Evo kako izgleda enterijer jednog e-up! (potrošnja energije u kWh/100 km: 11,7; CO2-emisije u g/km: 0; klasa efikasnosti: A+*).

1. Konekcija na električnu energiju

Sigurnosna utičnica za ,,punjenje" strujom se nalazi kod e-up! na mestu na kome bi inače bio otvor rezervoara.

2. Sistem upravljanja baterijom (Battery Management System, BMS)

Sistem baterije se stalno prati pomoću ovog kontrolnog uređaja - interfejsa između vozila i baterije. Vozilu i statusu baterije se može pristupiti na daljinu, preko BMS, uz upotrebu aplikacije za vaš pametni telefon.

3. Grejanje vozila

Grejanje sedišta i zagrejani vetrobrani osiguravaju toplotu u putničkom delu, što je efikasnije moguće, i oni se mogu kontrolisati po potrebi.

4. Visokonaponski kabl

Visokonaponski kabl ide od utičnice za punjenje do baterije, odakle energija teče pod naponom od 324 V, zajedno sa dodatnim kablom za deo u kome se nalazi motor.

5. Paketi baterija koje se mogu ponovo puniti

Litijum-jon baterija koja se može iznova puniti smeštena je ispod kupe zadnjeg sedišta i u cenralnim tunelima donjeg dela karoserije. Sa kapacitetom od 18,7 kilovat sati, daje vozilu domet od 160 kilometara (NEDC)***.

6. Energetska elektronika

Energetska elektronika je od suštinskog značaja za performansu elektromotora. Ona kontroliše protok energije (od baterije koja se može iznova puniti do elektromotora i od elektromotora do baterije koja se može ponovo puniti) i obezbeđuje vozilu napon od 12 V putem DC/DC pretvarača.

7. Rekuperacija (Povraćaj energije)

Prilikom kočenja i usporavanja, vozilo konvertuje kinetičku energiju i kasnije je koristi za vožnju. Intenzitet povraćaja energije se može regulisati uz pomoć tri nivoa na ručici menjača. Više rekuperacije dovodi do stvaranja većeg povraćaja energije - sa istovremeno većom efikasnošću kočenja.

8. Prostor u kome je smešten motor

Svi ključni pogonski sklopovi i pribor su smešteni u delu u kome se nalazi motor. Električni motor čini srce pogona, zajedno sa menjačem, diferecijalom i energetskom elektronikom.


***Naznačeni domet je domet nakon vožnje kroz cikluse, u skladu sa Novim evropskim ciklusom vožnje (New European Driving Cycle, NEDC) na valjkastom dinamometru. Stvarni opseg odstupa od ovog u praksi. Pod tipičnim uslovima vožnje, on iznosi otprilike 200 km, što je godišnji prosek i zavisi od stila vožnje, brzine, korišćenja opreme za udobnost/pomoćne opreme, ambijentalne temperature, broja putnika/opterećenja, odabira profila vožnje (normalni, ECO, ECO+) i topografije.

Close
Cookies
Ovaj sajt koristi "cookies" koji nam pomažu da Vam pružimo bolje iskustvo prilikom posete prezentacije.
Prihvati i nastavi