Za najbolje moguće iskustvo na ovoj web prezentaciji
Ova stranica koristi kolačiće za najbolje moguće korisničko iskustvo. Nastavljajući da koristite našu web stranicu prihvatate upotrebu naših kolačića (eng. Cookies) (osnovnih kolačića). Kolačići sa zahtevanim obaveznim odobrenjem (analitički kolačići, funkcionalni kolačići, kolačići za personalizovani sadržaj) biće aktivni tek nakon njihove eksplicitne aktivacije. Ako pristanete na upotrebu kolačića, identifikacioni podaci će biti obrađeni od strane naših partnera (dobavljača kolačića i dobavljača IT usluga). Za ovu web stranicu i kolačiće odgovoran je Porsche SCG doo. Dodatne informacije o korišćenim kolačićima i njihovoj deaktivaciji mogu se naći u našoj strani o politici privatnosti i smernicama za kolačiće.
Aktivirati sve kolačiće
Zatvoriti meni
Zatvoriti

ID.Porodica, e-Mobilnost, Elektro automobili i Plug-in Hybridi

Rezervišite ID.3

Budite među prvima koji će voziti i doživeti novi ID.3 1ST
Obezbedite sebi ograničenu posebnu ediciju sa ekskluzivnim elementima dizajna
Primajte novosti i aktuelnosti o električnoj mobilnosti i novom modelu ID.3 1ST pre ostalih

Novi e-Golf

Sa dometom do 231 km (WLTP)

Entuzijastično održiv: e-up!

Do 160 km bez emisije.

Jednostavno električan: e-up!

Sa novim modelom e-up! Volkswagen promoviše napredne tehnologije ovde i sada. Tako kupci danas dobijaju tehnički zrelo, sigurno i, pre svega, svakodnevno električno vozilo sa uobičajenim standardima kvaliteta i komfora. Jednistavno pravi Volkswagen. Na 100 kilometara novi e-up! troši 11,7 kWh - samo 2,40 € (po trenutnoj ceni električne energije od 0,20 € po kWh). To stavlja novi e-up! i među električnim vozilima kao najefikasnijeg ove vrste.

Elektrifikacija iz dana u dan: "Mali automobil, veliki napredak" e-up! je ubedljiv sa mnogim inovacijama i snažnim električnim motorom sa do 160 kilometara dometa.

Od A do B sa "e".

Novi e-up! uvek je u potpunosti mobilan, Volkswagen nudi različite mogućnosti punjenja, za ugrađenu litijum-jonsku bateriju sa dovoljno snage - i na potpuno jednostavan način: Jedan način da punite e-up! je sa kablom za punjenje sa mrežnih utičnica kod kuće u kućnoj utičnici ili na javnom mestu sa naizmeničnom strujom kablom za punjenje AC sa stanica. Vreme punjenja za potpuno punjenje je između šest i deset sati. Ili možete da se odlučite da instalirate zidnu kutiju (Wallbox) kod kuće. Tako se postiže maksimalan komfor i maksimalan kapacitet punjenja kod kuće. Na ovaj način, vreme punjenja kod kuće može se smanjiti na najviše šest sati. Najbrža opcija punjenja je DC punjenje. Sve je više javnih stanica za punjenje koje su spremne za e-up! CCS sistemu brzog punjenja potrebno je samo 30 minuta da bi se baterija napunila do 80%.

e-Golf

e-Volucija automobila

Kako da napunim električno vozilo?

Punjenje električnog vozila je lakše nego što biste pomislili. U daljem tekstu ćete videti kako to funkcioniše.

Vaše električno vozilo možete puniti na stanici za punjenje kada ste napolju - ili jednostavno kod kuće na profesionalno instaliranoj običnoj kućnoj utičnici ili na zidnoj priključnoj kutiji. Zaista uopšte nije bitno da li napolju pada kiša ili sneg: baterija i sva elektronika su zaštićeni. Spoj sa utikačem je tako čvst da nikakva voda ne može da prodre unutra.  

Kod kuće takođe: možete koristiti glavni napojni kabl da biste ponovo napunili svoje vozilo na bilo kojoj utičnici koja radi i koja je profesionalno instalirana.

Punjenje do kraja: Volkswagen koristi dokazanu litijum-jon tehnologiju. Komponente visokog kvaliteta obezbeđuju izvanredno funkcionisanje ovog sistema i njegovo minimalno habanje. Volkswagen zato nudi posebnu garanciju koja pokriva bateriju vašeg električnog vozila o čijim detaljima se možete obavestiti u Uslovima garancije ili dok ne pređete 160.000 kilometara - šta god da se desi prvo. Baterija se može puniti nekoliko hiljada puta tokom ovog perioda vremena.

 

Punjenje u utičnici

Stanica za punjenje je u vašem sopstvenom domu: možete lako ponovo napuniti svoje električno vozilo putem bilo koje standardne električne utičnice koja radi i koja je ispravno instalirana. Kao kad punite pametni telefon, utaknete napojni kabl u utičnicu i konektor na drugom kraju u utičnicu za punjenje vozila. Koristite ključ sa daljnskom kontrolom da zaključate auto i proces punjenja počinje. Jedna ideja bi bila da jednostavno konektujete svoje vozilo uveče, punite ga tokom noći sa snagom koja nije najača i da sutra ujutro napustite dom sa do kraja napunjenim vozilom.
Vreme punjenja putem električne utičnice (2,3 kW):

 

  • e-up!1: 10 h   
  • e-Golf2: 17 h 00 min.   
  • Golf GTE3: 3 h 45 min.   
  • Passat GTE4: 4 h 20 min.

 

Punjenje na zidnoj priključnoj kutiji (Wallbox)

Utičnica sa velikim naponom u vašem domu: zidna priključna kutija daje vašem vozilu maksimalnu snagu punjenja. Ona takođe čini proces punjenja pogodnijim: jednostavno uzmete utikač, konektujete ga, zaključate auto i - gotovo. Trepćuće zeleno svetlo na vrhu levo signalizuira da se vozilo puni. Zidnu priključnu kutiju može instalirati naš partner - The Mobility House uz naknadu. Energija se uzima iz napajanja strujom u vašem domu i auto se tako puni standardnom brzinom koju daje vaš provajder električne energije.

Vreme punjenja preko zidne priključne kutije (11 kW):

  • e-up!1: 6 h 12 min.*   
  • e-Golf2: 5 h 20 min.*   
  • Golf GTE3: 2 h 25 min.*   
  • Passat GTE4: 2 h 45 min.*


* Vreme punjenja sa zidnom priključnom kutijom za naizmeničnu struju (11 kW) od 0% do 100% SoC (stanje punjenja)

 

Punjenje na stanici sa naizmeničnom strujom

Brzo dopunjavanje gorivom: sada možete da punite svoje električno vozilo na sve većem broju javnih stanica za punjenje. Volkswagenova kartica za punjenje i gorivo (Charge&Fuel Card) i Charge&Fuel aplikacija vam omogućavaju da se ulogujete i vršite bezgotovinsko plaćanje na mnogim od ovih stanica. Dobićete samo jednu fakturu. Možete poručiti zaseban napojni kabl za vaše električno vozilo kog možete koristiti na javnoj stanici za punjenje. Još jednom, kada zaključate vozilo, kabl se takođe zaključvava i niko ne može da prekine proces punjenja u vašem odsustvu.  

  • e-up!1: 6 h 12 min.  
  • e-Golf2: 5 h 20 min.   
  • Golf GTE3: 2 h 25 min.   
  • Passat GTE4: 2 h 45 min.

 

Punjenje na stanici za punjenje sa jednosmernom strujom

Turbo-punjač: puni vaš auto jednosmernom strujom na CCS (skraćenica za kombinovani sistem punjenja (Combined Charging System)) stanicama za punjenje. Pošto se može postići veća jačina struje sa jednosmernom strujom, baterija se značajno brže puni. e-up! i e-Golf se mogu nabaviti sa opcionom utičnicom za CCS punjenje koja se koristi sa ovim sistemima za punjenje. Takođe možete koristiti Volkswagen-ovu karticu za punjenje i gorivo (Charge&Fuel Card) i Charge&Fuel aplikaciju na mnogim stanicama.

  • e-up!1: 40 min. (80%)   
  • e-Golf2: 45 min. (80%)

 

Leksikon e-Mobilnosti

Najvažniji pojmovi iz elektromobilnosti

BEV

Baterijsko električno vozilo. Vozilo koje se isključivo napaja energijom iz baterija.

Blue Motion

Oznaka modela za najefiksnije vozilo po pitanju potrošnje marke Volkswagen.

Vozilo sa gorivnim ćelijama

Električno vozilo u kojem se koristi potrebna električna energija iz hidrogenskih gorivnih ćelija. Emisija izduvnih gasova je samo vodena para. Za Volkswagen, goriva ćelija je jedan od mogućih koncepta vožnje budućnosti.

Car-to-Car-Komunikacija

Direktna razmena podataka i informacija između motornih vozila koja će u budućnosti poboljšati bezbednost na putevima i poboljšati protok saobraćaja.

Car-to-X-Komunikacija

Komunikacija vozila sa okolinom, koja se može koristiti u budućnosti kako bi se sprečila nezgoda i zastoji.

CO2

Ugljenikov dioksid (kolokvijalno ugljen-dioksid), bezbojni gas sa mirisom koji nastaje tokom procesa sagorevanja. CO₂ se smatra glavnim uzrokom efekta staklene bašte i globalnog zagrevanja. Samo u 2007 udeo CO₂ emisija iznosio je 88 posto.

Menjač sa dvostrukom spojnicom (DSG)

Automatski menjač, koji omogućava potpuno automatsku promenu stepena prenosa bez primetnog prekida i zadrške pomoću dvostruke spojnice.

Downsizing

Redukcija hoda motora uz istovremeno povećanje specifične snage i obrtnog momenta. Downsizing smanjuje potrošnju goriva i emisiju izduvnih gasova.

Elektrifikacija pogonskog sklopa

Uspešna upotreba električnih motora kao alternativnih za budućnost započela je optimizacijom motora sa unutrašnjim sagorevanjem » Rekuperacijom (» Mikrohybrid) nastavljena je drugim Hibridnim sistemima (» Hybrid, » Plug-In Hybrid) i završava » BEV kao finalnim ciljem. 

Elektroauto/e-Auto/e-Vozilo

Automobil koji se ne pokreće gorivom već električnom energijom. Kada se detaljnije razmatra, pojam je opšti pojam za vozilo sa baterijama i »vozilo sa gorivom, zavisno od odgovarajuće metode spremanja energije. Uobičajeni govor "električni automobil" uvek označava vozilo sa baterijama ("BEV"), koje radi isključivo na struju.

Emisija

Izbacivanje materija ili oblika energije u okolinu. Glavne emisije iz saobraćaja su ugljen monoksid (CO), azotni oksidi (NOx), sumpor dioksid (SO2), ugljiovodonici (HC) i CO2. U dizel motorima dodatno su još i čestice (čađ, prašina). Modernim filterskim sistemima oni se svode na minimum.

Hibridno vozilo (HEV)

Hibridna električna vozila su vozila koja kombinuju najmanje dva koncepta pogona, motor sa unutrašnjim sagorevanjem i pogon elektromotora. Pojam hibrid je dvosmislen, jer se hibridna vozila mogu kategorizovati prema stepenu elektrifikacije (»mikro«, »blaga,» puna i »plug-in hibrid). Međutim, uopšteno govoreći, pojam hibridno vozilo obično znači »puni hibrid.

Intermodalni koncept prevoza

Intermodalni transport i transportni koncepti koji omogućavaju jednostavan transfer između aviona, autobusa i vozova, električnih vozilla kao i deljenje automobila i bicikala.

Lako

Tehnologija konstrukcije koja ima za cilj povećanje uštede na težini. Lagana konstrukcija je najefikasniji način za uštedu goriva i smanjenje emisija, uz pogonski sistem.

Lithium-Jon Akumulator

Akumulator sa veoma visokim energetskim kapacitetom, termo stabilan i skoro bez ikakvog negativnog memorijskog efekta. Zbog ovih pozitivnih karakteristika, Volkswagen se oslanja na ovu tehnologiju.

Memorijski efekat

Gubitak kapaciteta na nekim vrstama punjivih baterija koje nisu bile potpuno ispražnjene pre ponovnog punjenja. Pretpostavlja se da se baterija "seća" energetske potrebe, a tokom vremena umesto prvobitnih podešavanja isporučje samo količinu energije koja je  bila potrebna u prethodnim ciklusima.

Zelena energija

Takođe i zelena struja, električna energija proizvedena iz obnovljivih izvora energije ili ekološki prihvatljivim procesom.

Peak-Oil

Tačka u kojoj se postiže globalna maksimalna proizvodnja nafte i kada se postigne, proizvodnja se svake godine smanjuje. Međunarodna agencija za energiju (IEA) procenjuje da će ta tačka biti postignuta u 2020. Manje nafte znači skuplji benzin i dizel. Ovo je još jedan razlog zašto su nam potrebne alternativne tehnologije pogona.

Post-Lithium-Jon-Akumulator

Uspešne tehnologije današnjih akumulatora litijum-jona. Na primer, otvoreni sistemi, kao što su baterije cink-vazdšni, sa znatno većim kapacijtetom (> 500 kWh), koji bi jednog dana takođe mogli da omoguće dugoročnu elektromobilnost.

Rekuperacija

Oporavak kinetičke energije koja se oslobađa tokom kočenja ili usporavanja. U e-vozilima to se obično vrši prebacivanjem pogonskog motora na generatorski način rada sa funkcijom dopune dobijene struje u akumulator vozila, gdje se čuva za kasniju upotrebu.

Brzo punjenje sa CCS

Za razliku od standardnog punjenja nezmeničnom strujom (osnovni kabl ili wallbox), brzo punjenje na posebno dizajniranim CCS punjačima jednosmernom strujom moguće je za 20-30 minuta. Trenutno se može oporaviti oko 80 posto kapaciteta. Kombinovani sistem punjenja (CCS) međunarodno je priznat kao standard. Dugoročno, bežično punjenje e-vozila indukcijom je opcija..

Smart Grid

"Inteligentna" mreža napajanja, koja koristi savremenu informacionu i komunikacionu tehnologiju, na primer za integraciju decentralizovane energije, za optimizaciju upravljanja opterećenjem ili za upravljanje energijom na strani korisnika. Cilj je osigurati snabdevanje energijom na temelju efikasnog i pouzdanog rada sistema.

Start-Stop-Automatik

Sistem za smanjenje potrošnje goriva automobila. Motor sa unutrašnjeg sagorevanjem zaustavlja se prilikom kočenja opterećenja generatora i isključuje dovod goriva kada se automobil zaustavi. Automatski se ponovo pokreće kada vozač pritisne pedalu gasa ili otpusti kočnicu.

Tank-to-Wheel

pogledajte Well-to-Wheel.

TDI

TDI je oznaka koju je dao Volkswagen dizel vozilima sa direktnim ubrizgavanjem goriva i turbopunjačem. Ključne karakteristike TDI motora su njihova ekonomičnost, male emisije, velika izlazna snaga (obrtni momenat) i veoma velika efikasnost u pogledu energije. U mnogim zemljama, TDI je registrovani trgovački znak kompanije Volkswagen AG

Think Blue.

Volkswagenova inicijativa za mobilnost i održivost koji nisu štetni po životnu sredinu. Ovo ime potiče iz slogana ,,Mislite malo" koji je išao ruku pod ruku sa pričama o uspehu Volkswagenove bube 1960-tih. Dok je tada značio nuđenje pristupa mobilnosti što većem broju ljudi, ,,Mislite plavo" ima za cilj da vodi ka tranziciji ka mobilnosti koja nije štetna po životnu sredinu i takvom stilu života. Više o ,,Razmišljajte plavo".

TSI

Ovo ime je dato vrsti motora koji obuhvata sve benzinske motore sa direktnim ubrizgavanjem goriva i jednim ili duplim double charged, direct injection petrol motors in Volkswagen vehicles. The concept includes different charging versions and capacities, as well as different numbers of cylinders and their arrangement. With its TSI technology, Volkswagen has succeeded in creating engines that offer benefits from lower fuel consumption, at the same time winning over customers with their superior power discharge.

Hibrid

Potpune hibride karakteriše činjenica da se mogu pokretati na bilo koji od dva pogona. Motor sa sagorevanjem i elektro motor se generalno mogu koristiti i zajedno kao pogon.

Well-to-Tank

pogledajte Well-to-Wheel

Well-to-Wheel

Ukupna potrošnja energije i emisije gasa goriva sa efektom staklene bašte izazvane proizvodnjom, nabavkom i upotrebom. Kod sirove nafte ovo počinje u bušotini, ppreko rafinerije, mreže pumpi i rezervoara vozila do proizvodnje energije u vozilu. Ovaj stav je podeljen na dva koraka: well-to-tank put opisuje nabavku goriva, dok tank-to-wheel put opisuje upotrebu goriva u vozilu i emisije koje se stvaraju dok vozilo radi. 

MEB − Modularni sistem elektrifikacije

Konstrukcijski kit e-Mobilnosti

Fleksibilno i efikasno

Volkswagen gradi temelje za mobilnost budućnosti uz modularni kit za elektrifikaciju (MEB). Ali kako tačno deluje MEB i zašto nam je to potrebno? Odgovoramo na deset najvažnijih pitanja.

1.) Šta je MEB?

Modularni kit za elektrifikaciju (MEB) je modularni sistem za proizvodnju električnih automobila koji Volkswagen trenutno razvija. Uvođenje modularne tranzicione platforme (MQB) u arhitekturu automobila u 2012. značilo je dalekosežnu tehnološku promenu sistema: princip platforme zamenjen je fleksibilnim modularnim sistemom koji čini konstrukciju vozila još efikasnijim. MEB će biti sledeći veliki korak: od 2015. godine, razvijen je kako bi dodatno optimizovao snagu MQB-a - obzirom na elektromobilnost.

2.) Šta razlikuje MEB od MQB?

Kada je MQB zamišljen, vizija masovnog e-vozila još nije igrala centralnu ulogu koju zauzima danas. MEB će sada biti razvijen upravo u skladu sa tim: osovine, pogoni, razmera razmaka i težina, tako da je automobil bude optimalno opremljen za zahteve e-mobilnosti? Pre svega, koji je najbolji dizajn i pozicioniranje za baterije? Trenutno dostupni e-automobili iz Volkswagena izgrađeni su na temelju MQB-a. Ovo je sjajno - ali MEB će nastaviti optimizaciju koncepta i proizvodnju e-automobila.

3.) Zašto nam je potreban i novi kit?

Zbog namenskog kompleta poput MEB-a, e-automobili su dugoročno efikasniji, a samim tim i isplativiji, omogućujući Volkswagenu da svoju proizvodnju efikasnije usmeri na e-mobilnost kako bi zadovoljio sve veću potražnju za električnim vozilima. Međutim, i drugi faktori utiču na buduće maloprodajne cene e-automobila - posebno brzi napredak tehnologije baterija.

4.) Postoje li automobili danas na platformi MEB?

Do sada Volkswagen je predstavio tri e-konceptna vozila bazirana na MEB-u: 2016. E-Bus BUDD-e, I.D., koji je izazvao pažnju u Parizu 1986. godine i I.D. koji predstavljen na Detroit Auto Showu 2017. godine. BUZZ, koji prenosi viziju budućnosti. Prema planu, kompaktni automobil koji se bazira na MEB će ući u proizvodnju 2020. godine.

5.) Hoće li vozači primetiti razliku?

Vozači Volkswagen e-automobila već danas koriste prednosti e-mobilnosti. Ali sa generacijama vozila na bazi MEB, ove su prednosti dodatno poboljšane: puni obrtni moment u odnosu na položaj, pogon zadnjih točkova i njegove prednosti i ubrzanju, zahvaljujući niskom položaju optimalne ravnoteže vožnje, bolje digitalne funkcije. Mnoge vizije koje su se pre nekoliko godina činile nevažnima uključene su u koncept MEB.

6.) Ima li MEB posledice za dizajn unutrašnjosti vozila?

Centralni element MEB je visokonaponska akumulatorska baterija. Njen oblik i položaj igraju važnu ulogu: na prvi pogled, izgleda kao stilizovana čokoladna tabla, ravna, sastavljena od podmodula. Delovi postavljeni u podu stvaraju nezamislivo mesto u unutrašnjosti. Osim toga, komandna tabla je manjena, centralna konzola može se postaviti varijabilno - prostor je važan aspekt putničkih koncepata budućnosti: uglavnom autonomnih automobila, u kojima će se  obavljati kancelarijski rad ili provoditi slobodno vreme.

7.) Koji su najveći izazovi u razvoju MEB-a?

U MEB-u se moraju razmotriti razni aspekti, koji će postati tehnološki specifičniji u godinama koje dolaze - digitalizacija, umrežavanje, potpuno autonomna vožnja. Kako arhitektura vozila treba da izgleda kako bi omogućila što veći broj aplikacija i sistema u svim tim područjima? Integrisanje hardvera u fiksne arhitekture uvek je nedostatak - dakle, digitalni sistemi zaključavanja za deljenje automobila ili senzori za autopilot trebali bi biti stvoreni u MEB-u od samog početka. Tačka dva: efikasnost i troškovi.

8.) Šta se još mora da se ispuni pre nego što MEB automobili mogu da uđu u proizvodnju?

Veliki napredak postignut je od početka rada na MEB-u 2015. - završetak tzv. rane faze razvoja je u proleće 2017. Do 2020, prvi e-automobil u stilu I.D. ući će u masovnu proizvodnju. Međutim, koliko će se brzo e-mobilnost širiti u budućnosti zavisi od drugih, posebnih infrastrukturnih činioca - na primer, stanju javne mreže na punjačima. Od zemlje do zemlje, situacija ovde često varira u velikoj meri, ali ekspanzija trenutno napreduje.

9.) Hoće li MEB potpuno da zameni MQB?

Ne, neće. Iako uloga električnog pogona u narednom periodu dobija na važnosti, Volkswagen će nastaviti sa proizvodnjom automobila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem - i potrebna je MQB kao osnova arhitekture za sada. Jer, iako sigurno možete izgraditi e-automobile na temelju MQB - obrnuto nije slučaj.

10.) Šta znači predstavljanje MEB za Volkswagen marku?

Prema strategiji "Transform2025 +", Volkswagen želi da proda milion e-automobila godišnje 2025., koji će se širiti na preko 30 različitih modela preko marki Grupe. Ovaj je cilj uzročno povezan sa MEB-om: masovna proizvodnja e-automobila moguća je samo na bazi novog modularnog sistema. Tako je reč o mnogo većoj promeni od inženjerskih detalja: Modularni kit za elektrifikaciju je investicija u budućnost mobilnosti. Prekretnica za Volkswagen Vision.

e-Mobilnost na svakodnevnom testu

Vozači Volkswagena izveštavaju o svojim iskustvima sa e- / hibridnim modelima i njihovim prednostima