Zatvoriti meni
Zatvoriti

Zwischen Landluft und Großstadtliebe. VISIONS OF NOW:
Viertel Vor Mag

Zwischen Landluft und Großstadtliebe. VISIONS OF NOW:
Viertel Vor Mag

"Mir koji ovde vlada potpuno nas opušta. Zato rado boravimo napolju." Posetili smo Annu i Marcusa na selu kako bismo sa njima porazgovarali o njihovom životu na selu, održivom načinu razmišljanja i njihovom odnosu prema mobilnosti. Njih dvoje poseduju imanje u Brandenburgu. Sa pet ovaca i mačkom koja se zove Mačka. Došli su ovamo kako bi gledali voće i povrće kako rastu. Ovde to možete gotovo da čujete, toliko je tiho u odnosu na skoro 100 km udaljeni Berlin i njihov drugi stan u Neuköllnu.

Anna i Marcus zapravo su ljubitelji velegradskog života i naviknuti su na glasne klubove, multikulturalne restorane i mase ljudi. To otkrivaju i njihove bele patike koje se nikako ne uklapaju u seosko eko imanje. "Hteli smo da se maknemo od tih prekomernih utisaka i stvari", kaže Anna. Manje kuća, manje ljudi, manje stvari. Minimalizam u stanu u Neuköllnu obeležen je ogromnim belim zidom. "Gotovo poput muzejskog prostora - pruža osećaj slobode", Marcus klima glavom. Sada gleda kroz prozor u svoj vrt veličine jednog hektara koji je okružen brojnim poljima. Čista sloboda. Više prirode, više porodice, više opuštanja. "Ovde ste u blizini promena i procesa - nezavisno od toga da li je reč o godišnjim dobima ili životinjama koje menjaju svoje letnje u zimsko krzno… Ovde vidite koliko dugo to zapravo traje."

 

Pokrenuti video

To poštovanje podupire njihov kredo "manje je više" i ono nije prisutno samo u Anninom i Marcusovom privatnom životu, već ima važnu ulogu i u njihovom online časopisu. Časopis Viertel Vor obrađuje sva područja održivosti. I ne, ovde se ne razmenjuju uputstva za heklanje. Umesto toga kritikuju rasipničko društvo i brzu modu pa predstavljaju nove, inovativne marke i inicijative. Anna i Marcus pritom su svesni da se održivost u našem društvu neće dogoditi jednostavno od danas do sutra.

Dizajn, kvalitet i održivost.

"Ljudi više ne kupuju stvari kako bi ih zadržali. Ljudi jednostavno kupuju stvari kako bi im kratkoročno bile dobre i to je to. A to je zapravo glupost", kaže Anna ispijajući svoju kafu. Umesto da nastave pretrpavati planetu smećem, njih dvoje radije žele dugovečne proizvode koji i vizuelno ostavljaju utisak. "Većina ljudi kupuje stvari jer su lepe - zbog toga je dizajn tako važan", objašnjava Marcus. Kada je proizvod stvarno dobro dizajniran, tada će se svideti ljudima i duže opstati. A kada se proizvod može pohvaliti i dobrim kvalitetom, tada je zapravo automatski već održiv, smatra Marcus. Iako im se njihov idilični seoski život sviđa, nedostaje im blizina njihovih prijatelja. Kako bi mogli dobiti najbolje od oba sveta, moraju puno da se voze. Sloboda je za njih sloboda kretanja.

Danas Berlin, sutra Brandenburg.

Oni su, naravno, svesni svog ekološkog negativnog uticaja i uvek u potrazi za novim mogućnostima smanjenja istoga. "Prvo što naš automobil zapravo mora imati su što niže emisije CO2", smatra Marcus. Dakle električni automobil. U idealnom slučaju sa velikim dometom. Za vreme našeg intervjua sedi i osmehuje se dok nam priča o svojoj viziji budućnosti. Viziji u kojoj su motori sa unutrašnjim sagorevanjem besramno glasni, a električno vozilo dolazi iza ugla tiho i elegantno. Nezavisno od toga da li lebdi nad kolovozom popločanim kamenim kockama u Neuköllnu ili se parkira neposredno pored ovaca. Ono što Marcus osim toga priželjkuje je e-mobilnost koja nije rezervisana samo za one koji bolje zarađuju: "Ako društvo treba da promeni način razmišljanja, onda automobil mora biti finansijski dostupan." Anna se upravo vraća u prostoriju, klimajući glavom na spomen vozila niskih emisija za sve. Naime, oboje smatraju da održivost ne bi trebala predstavljati luksuz.

Električna efikasnost.

"Prvenstveno smatram da automobil mora biti finansijski dostupan ako društvo treba da promeni način razmišljanja. Naime, ja sam odnosno mi smo načelno mišljenja da održivost ne sme predstavljati luksuz."

Anna i Marcus prvobitno su radili u komunikacijskoj branši, ona kao novinarka, a on kao fotograf / video režiser. Godine 2016. odlučili su da krenu vlastitim putem. Taj novi put zove se Viertel Vor, online časopis u kojem predstavljaju inovacije, ljude i proizvode koji za njih predstavljaju ideju o onome "što je uistinu važno". Naziv Viertel Vor odnosi se na simboličnih 15 minuta koje nama kao čovečanstvu preostaju za promenu načina razmišljanja o tome kako želimo da postupamo sa našom planetom.
@viertelvormag

Ups!
Izgleda da vaš pretraživač nije ažuriran ili web lokacija nije ispravna. Većina pretraživača (ne i MS Internet explorer 11 i stariji) rade.

Preporučujemo da ažurirate vaš pretraživač!
Najnovija verzija može da obezbedi odgovarajuće iskustvo pretraživanja na internetu.

Hvala na poseti i dobro se zabavite.
Vaš Volkswagen tim