Tehnički leksikon: TSI

TSI

Simbolična fotografija

Jedinstveno obeležje TSI tehnike, koju Volkswagen kao jedini proizvođač ekskluzivno nudi širom sveta, jeste kombinacija direktnog ubrizgavanja benzina FSI (Fuel Stratified Injection) i dvostrukog punjenja. Obe komponente "Twincharger"-a (dvostrukog punjača) - kompresor i turbopunjač na izduvne gasove - savršeno se međusobno dopunjuju u načinu funkcionisanja.

 

Od praznog hoda do broja obrtaja motora od oko 2.400 min-1 kompresor, uz odgovarajuću potrebu vozača za snagom, radi u trajnom pogonu. U području broja obrtaja od ok 2.400 do 3.500 min-1 kompresor se uključuje već prema potrebama, npr. pri preticanju. Pritisak punjenja se još pojačava posredstvom turbopunjača na izduvne gasove koji je uključen u nizu. Počev od 3.500 min-1 jedino turbopunjač obezbeđuje povećan pritisak punjenja u cilindru. Svaki stepen se tako stalno pogoni u svom optimalnom radnom području.

 

Već od broja okretaja praznog hoda "Twincharger" TSI motoru daje puni obrtni moment preko širokog područja broja obrtaja i maksimalnu snagu uz izrazito malu potrošnju goriva. Novom TSI tehnikom, kako je to već slučaj kod TDI motora, Volkswagen na upečatljiv način spaja užitak u vožnji i ekonomičnost.