Meni
Zatvoriti meni
Zatvoriti

Ekstrakcija sirovina kroz reciklažu: Šta se dešava sa ID. Baterijom?**

Elektromobilnost omogućava vožnju sa neutralnom CO2 emisijom. Međutim, održivost može da se postigne ako se koriste održiva rešenja u proizvodnji baterija. Jer kroz složenu ekstrakciju sirovina, baterija nije samo najvrednija komponenta, već i odlučujući faktor u ekološkoj ravnoteži električnog automobila. Otvaranje našeg pogona za reciklažu u Salzgitteru je stoga važan korak u povratu vrednih sirovina za nove baterije.

Životni ciklus baterije: vrednosni niz

Kao srce elektromobilnosti, visokonaponska baterija ima najveći udeo dodatne vrednosti, ali nam predstavlja i najveće izazove. Cilj je industrijalizovani oporavak vrednih sirovina kao što su litijum, nikl, mangan i kobalt u zatvorenom ciklusu, kao i aluminijum, bakar i plastika sa stopom reciklaže većom od 90 odsto.

Zato smo pre više od 10 godina započeli razvoj održivog ciklusa reciklaže baterija. Želimo da što više zadovoljimo potražnju za skladištenjem energije u budućnosti tako što ćemo nastaviti da koristimo starije, ali i neiskorišćene baterije u takozvanom "drugom životnom ciklusu" - na primer u fleksibilnim stanicama za brzo punjenje - ili direktnim recikliranjem sirovina koje sadrže. Odgovorno rukovanje iskorišćenim baterijama igra ključnu ulogu za nas.

Neprekidna reciklaža: fabrika Salzgitter

Početkom 2021. godine otvorena je prva fabrika za dalji razvoj našeg inovativnog procesa reciklaže na lokaciji Volkswagena u Salzgiteru, koja može da omogući više od 90 odsto oporavka i ponovnu upotrebu vrednih sirovina. Još jedna posebnost ovog sistema: Ovde se recikliraju samo baterije koje više ne mogu da se koriste u druge svrhe. Međutim, veće količine povraćaja baterija očekuju se najranije za desetak godina, zbog čega je sistem prvobitno dizajniran za reciklažu do 3.600 sistema baterija godišnje.

Od starog do novog: proces reciklaže

Posebnost našeg inovativnog procesa: Proces reciklaže koji štedi CO2 ne zahteva energetski intenzivno topljenje u visokoj peći.

Prvo se proveravaju korišćeni sistemi baterija koji se potpuno prazne i demontiraju. Pojedinačni delovi se zatim melju u granule u drobilici, koja se zatim suši. Pored aluminijuma, bakra i plastike, dobija se vredan "crni prah" koji sadrži važne baterijske sirovine litijum, nikl, mangan i kobalt kao i grafit. U poslednjem koraku, sada je čisto odvajanje, koje sprovode specijalizovani partneri. Prah se dalje tretira vodom i hemijskim agensima kako bi se filtrirale i prerađivale pojedinačne sirovine.

Pogled u budućnost: Uštede kroz ponovnu upotrebu

Prednost: Sa našom fabrikom u Salzgiteru, stvaramo održiviji ciklus materijala i pokrivamo ceo lanac vrednosti baterije u oblasti proizvodnje baterijskih ćelija - od sirovina preko proizvodnje do reciklaže.

Na ovaj način možemo da koristimo bitne komponente starih baterijskih ćelija u proizvodnji novih baterijskih sistema. Zato što iz istraživanja znamo da su reciklirane sirovine jednako efikasne kao i nove. Više od jedne tone CO2 može da se uštedi za svakih 62 kWh baterije napravljene od recikliranog materijala i "zelene" struje. Sistem za reciklažu baterija je ybog toga veliki korak na putu ka CO2 neutralnoj mobilnosti.

Ups!
Izgleda da vaš pretraživač nije ažuriran ili web lokacija nije ispravna. Većina pretraživača (ne i MS Internet explorer 11 i stariji) rade.

Preporučujemo da ažurirate vaš pretraživač!
Najnovija verzija može da obezbedi odgovarajuće iskustvo pretraživanja na internetu.

Hvala na poseti i dobro se zabavite.
Vaš Volkswagen tim